Thursday, July 27, 2006

Mijn gedichten

 

Donker

28 oktober 2003


Hoi Donker, heel veel mensen denken dat u slecht bent, maar ik niet.
Veel mensen geven een slecht voorbeeld met jouw naam! Ze zeggen DARK AGE en DARK SIDE ! maar ik niet.


Hoi Donker, ik zie in jou veel genade, I SEE THE MERCY IN YOU!
Hoi Donker, toch heb je een broer, die heet Schaduw, en wij hebben de schaduw heel hard nodig!
Hoi Donker, ik zie de genade ook in jouw broer ! in de schaduw.
Ik zie heel veel genade in het donker.


Ik zie al die kleine insecten… als het monster komt, zoeken ze het donker of de schaduw, daar verstoppen ze zich…
Ik zie het kleine muisje… als het grote monster, de kat met scherpe tanden komt, zoekt het muisje het donker en zegt ze, dank je wel donker, u bent genade.


Ik zie een heel klein visje in de diepe zee… als de reuzenmonsters komen, wel 100 of 1000 keer groter dan dat kleine visje, zoekt dat kleine visje het donker, daar verstopt ze zich en zegt, u bent genade meneer Donker!


Ik zie het Donker zo genadig en geweldig en zonder Donker kennen we het Licht niet.


Inssan Ben

 

 

5 november 2003

DOOD GEWOON DOOD

Als ik naar de dood kijk, zie ik hem zo klein, naast het grote leven, naast de kracht van het leven! En Dood, je kan er niks aan doen, je hebt alleen de kruimeltjes die van de grote tafel van het leven vallen.

En Dood je bijt het leven soms maar het leven gaat door. Als ik het leven zie, zie ik het zo groot, moeders die zwanger worden en morgen zullen er andere kinderen geboren worden en een nieuwe generatie worden, mensen en dieren werken samen om het leven te bouwen, vogels leggen eitjes en er zullen nieuwe vogeltjes komen, vissen maken ook eieren in de diepe zeeën om een nieuwe generatie te maken.

Alles op de aarde werkt samen voor het leven om door te gaan. Als ik naar het leven kijk, zie ik het zo groot, en de dood kan het leven niet stoppen, de herfst is al begonnen, ik zie de bladeren allemaal geel, maar de lente zal terug komen, weer en weer, de zaden zullen in de aarde ontkiemen en bloemen, fruit, schaduw….. geven.


Je leeft je leven, je wordt ouder, je gaat naar school, je krijgt een baan, je komt een vriendin tegen, je wordt ouder en je gaat dood. Maar de dood is een heel klein stuk van je lange leven en van wat je allemaal hebt gedaan, ik zie de dood heel klein.


Inssan Ben

 

 

Wij zijn mensen!

21 december 2004


Vandaag gewoon een dag, maar voor mij een speciale dag
wij zijn mensen!

Wij hebben een gedeelte van de tijd, het licht, dag genoemd
een ander gedeelte van de tijd, het donker, noemden we nacht
de schepper gemaakt het leven en wij maken namen en feesten
wij zijn mensen!

Noemen we wat van de tijd weekend,
En iets langer van de tijd noemen we maand, niet
langer noemen we jaar!
Van dagen en nachten wordt het leven,
het leven is vol met verrassingen, soms verdriet, soms geluk
wij zijn mensen!

In elk van ons schuilt een potentie om gelukkig en daarnaast ook verdrietig te zijn
wij zijn mensen!

Wij dragen haat en liefde in onze harten!
wij zijn mensen!

Als we onze liefde tonen, worden we engelen, als we onze haat laten stinken, worden we viezeriken!
wij zijn mensen!

Wij bemoeien en pesten elkaar maar we kunnen niet leven zonder elkaar!
wij zijn mensen!

Inssan Ben

 

 

 

 


Over Me

1 Comments:

Blogger Inssan Ben said...

hghghghghghghghghghg

8:26 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home